به سرویس سنتر ما خوش آمدید!ما برای شما کار می کنیم!
شرکت خدماتی سرویس سنتر
تهران-خیابان صابونچی-
خیابان هفتم-پلاک 20
سرویس سنتر آماده خدمات به شما برای تعمیر دستگاهایتان و دیگر خدماتی است که نیاز دارید.
سرویس سنتر آماده خدمات به شما برای تعمیر دستگاهایتان و دیگر خدماتی است که نیاز دارید.

استارت فاز دوم کنترل قاچاق

 استارت فاز دوم کنترل قاچاق
لوازم خانگی تولید داخل کددار می‌شود. استارت طرح سامانه مدیریت شناسه کالا در راستای کنترل قاچاق از سال گذشته در کشور زده شد و براساس آن مقرر شد در فاز اول واردکنندگان کالا نسبت به دریافت شناسه اقدام کنند و در فاز بعد تولیدکنندگان کالاهای داخلی برای دریافت شناسه کالا وارد عمل شوند. روندی که با توجه به اعلام مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذشت یک سال از اجرای طرح کنترل قاچاق کالا حال نوبت به کالای لوازم خانگی داخلی رسیده که نسبت به دریافت شناسه کالا اقدام کنند.

از سوی دیگر تولیدکنندگان داخلی پس از دریافت شناسه کالا در سه ماه آخر سال 97 باید نسبت به دریافت کدرهگیری برای کالای لوازم خانگی تولیدات داخلی اقدام کنند و در غیر این صورت کالای موجود در بازار به‌عنوان قاچاق شناخته شده و جمع‌آوری خواهد شد. افزایش حقوق ورودی لوازم خانگی یکی از اخباری است که عباس هاشمی آن را اعلام کرده، اقدامی که می‌توان آن را گامی دیگر در راستای کاهش واردات و حمایت از تولید داخل دانست؛‌ براساس خبر اعلام شده حقوق ورودی لوازم خانگی از 40 درصد به 55 درصد افزایش خواهد یافت و رشدی 15 درصدی را تجربه خواهد کرد. اقدامی که هرچند برخی از فعالان این بخش از آن در راستای حمایت از تولید داخل یاد می‌کنند، اما برخی دیگر معتقدند این امر افزایش قاچاق را به همراه خواهد داشت. اما طرح شناسه کالا در مجموع 1497قلم کالا را دربرمی‌گیرد و هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی آن کمک به شفاف‌سازی اسناد تجاری و کنترل قاچاق در طول زنجیره تجاری کشور است. از سوی دیگر، این سامانه به منظور تولید و دریافت شناسه کالا و تشکیل شناسنامه کالا که فرآیندهای درخواست و صدور شناسه کالا را در برگرفته و امکان استعلام شناسه کالا را برای سامانه‌ها و افراد مرتبط فراهم می‌کند، ایجاد شده است. براساس آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است در مجموع، 1497 قلم کالا در این سامانه تعریف شده که دارو و تجهیزات پزشکی به‌عنوان یکی از اقلام این کالاها به تنهایی 400 قلم کالا را شامل می‌شود که باید گام به گام وارد سامانه شود. در مراحل اولیه اجرای این سامانه، ابتدا واردکنندگان کالا به کشور باید نسبت به دریافت شناسه کالا از این سامانه اقدام کنند. بر مبنای آیین‌نامه‌های تدوین‌شده، کالاهای هدف در سه گروه کالایی «الف»، «ب» و «پ» دسته‌بندی می‌شوند. یکی از کالاهای زیرمجموعه گروه «الف» شامل «دارو (انسانی و حیوانی)، مکمل‌های دارویی و غذایی، ملزومات و تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و فرآورده‌های زیست‌محیطی» است که در دستورالعمل‌های آن با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور تهیه شده است. «تلفن همراه و سایر تجهیزات ارتباطی با قابلیت نصب سیم‌کارت» و «دخانیات» نیز از دیگر زیرمجموعه‌های گروه «الف» هستند. درخصوص دخانیات اعلام شده که کلیه واردکنندگان دخانیات موظف بودند سال گذشته شناسه کالا را روی کالا نصب کنند.
«لوازم‌خانگی برقی با اولویت تلویزیون، یخچال، کولر گازی و اسپیلت و...» و «قطعات مصرفی و یدکی وسایل نقلیه»، «فرآورده‌ها و مشتقات نفتی، گازی و پتروشیمیایی» نیز از جمله کالاهای زیرمجموعه گروه کالایی «ب» هستند که با توجه به خبر اعلام شده از سوی مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا 6 ماه آینده باید نسبت به دریافت شناسه کالا اقدام کنند. در کنار کالای مذکور همچنین «طلا اعم از شمش، مسکوکات و مصنوعات زینتی»، «منسوجات و پوشاک»، «اسباب‌بازی» و «دام زنده شامل گوشت سفید و قرمز» نیز دیگر زیرمجموعه‌های این گروه را تشکیل می‌دهند. در گروه «پ» نیز کالاهای «محصولات اساسی کشاورزی محدود به گندم، برنج، جو، ذرت، دانه‌های روغنی، چای، کنجاله، روغن، شکر، کود شیمیایی، سموم، بذرها» و«سایر گروه‌های کالایی» جای دارند.

برچسب ها: لوازم خانوادگی
  • بازدیدکنندگان:273